World-Class Fitness in 100 words:

“Eat meat and vegetables, nuts and seeds, some fruit, little starch and no sugar. Keep intake to levels that will support exercise but not body fat. Practice and train major lifts: Deadlift, clean, squat, presses, Clean&Jerk, and snatch. Similarly, master the basics of gymnastics: pull-ups, dips, rope climb, push-ups, sit-ups, presses to handstand, pirouettes, flips, splits, and holds. Bike, run, swim, row, etc, hard and fast. Five or six days per week mix these elements in as many combinations and patterns as creativity will allow. Routine is the enemy. Keep workouts short and intense. Regularly learn and play new sports.” – Greg Glassman (bedenker CrossFit)

Het doel van CrossFit is om jezelf niet te specialiseren in 1 tak van sport of onderdeel binnen de Fitness, maar je te verbeteren in alle 10 fysieke eigenschappen die de fitheid/gezondheid bepalen:

1. Cardiovasculair en respiratoir uithoudingsvermogen
2. Stamina (forsheid)
3. Kracht
4. Flexibiliteit
5. Power
6. Snelheid
7. Coördinatie
8. Behendigheid
9. Balans
10. Nauwkeurigheid

 

Wat is CrossFit?

Bij CrossFit Human Power ben je aan het juiste adres om fitter te worden. Door de constant gevarieerde trainingen bereiden we je voor op het onbekende. Routine is je grootste vijand, ons lichaam went aan oefeningen als we alsmaar hetzelfde doen. Dit voorkomen we door je lichaam steeds een andere trainingsprikkel te geven. Hierdoor blijven niet alleen de trainingen super leuk en afwisselend maar je wordt ook gemotiveerd om jezelf te verbeteren.

Crossfit combineert conditietraining (hardlopen, zwemmen, roeien), met gymnastiek en (Olympisch) gewichtheffen. De trainingen zijn gebaseerd op functionele beweging. Denk hierbij aan: gooien, duwen, trekken, tillen, springen en klimmen.

Is CrossFit wat voor jou?

.

Kom meedoen bij CrossFit Human Power en ervaar zelf wat CrossFit is en wat het kan doen voor jou.
Style switcher RESET
Color scheme